Monday, July 20, 2009

RNC - 100 HARI YANG GAGAL DAN MENYELEWENG

KOI dah agak dari dulu yang Raja Nong Chik (RNC) akan gagal sebagai Menteri Wilayah Persekutuan. Orang yang taksub ataupun yang terima habuan daripada RNC selama 100 hari jadi Menteri tidak akan setuju dengan Koi. Biasalah tu bila mulut kena tutup dengan anugerah projek, maka yang sumbing pun akan dilhat mengancam dan seksi, yang busuk pun akan jadi wangi.

(Gambar : RNC dah mula amalkan rasuah dalam pentadbirannya.)

Bagi Koi Raja Nong Chik dah menyeleweng. Dah tak amanah. Amik kesempatan untuk mengkayakan kawan-kawan rapat. Bacul untuk masuk parlimen bagi jawab soalan lisan. Terbaru RNC anugerahkan projek kepada kawan-kawan dia di UMNO Bahagian Lembah Pantai yang mana dia jadi jadi Ketua Bahagian. Ehsan, Timbalan Ketua Bahagian dapat 2 projek, Ibrahim Setaiuasaha Bahagian dapat 1 projek, Ramlan Askolani( Pegawai Khas yang muflis) dapat dua projek, Ishak ( Pegawai Khas Menteri) dapat 1 projek dan Kamel juga dapat satu projek dan ini adalah semua projek DBKL.

Ini adalah rasuah dan penyelewengan awal RNC. Menggunakan kedudukan dan kuasa untuk batalkan keputusan Datuk Bandar. Inilah masalahnya bila pemimpin buta yang nak berlagak celik. Bodoh yang mengaku pandai dan SPRM kena siasat dan Koi percaya akan ada aduan akan dibuat kepada suruhanjaya ini.

Koi tak tahu kenapa RNC berani buat begini. Adakah kerana dia anak emas Rosmah Mansor ataupun budak tak cukup size yang dipuja Najib. Setakat ni dulu. Koi tengah tunggu maklumat baru.Wallahhualam