Monday, December 1, 2008

Najib dan BPR- macam lampam bawah jamban

ADA orang bagitau Koi, lidah penguatkuasa undang-undang termasuklah Pengarah Siasatan BPR, Dato Shukri dah jadi macam lidah Najib. Berbelit-belit bila cakap soal rasuah terutama sekali pasal politik wang dalam UMNO. Shukri yang nampak dulunya begitu tegas, berani dan tak takut pada sesiapa dalam menegak undang-undang tapi hari ini dah terikut budaya bohong pemimpin UMNO terutama sekali Pak Lah dan Najib.

Koi tak tahu daripada mana siasatan bermula apabila mereka ini mendakwa kebanyakkan laporan yang dibuat adalah palsu dan berniat untuk mengaibkan calon-calon. Kita terimalah..sebab hanya mereka yang tahu walaupun kita tidak diberitahu sepenuhnya.

Tetapi dalam bab WP, banyak laporan politik wang dibuat, ada laporan tentang pemilihan UMNO Seputeh, calon bertanding Ketua Bahagian bagi sendiri wang kepada perwakilan untuk mengundi, tapi tak dak tindakan.

Sebab mudah, Ketua Bahagian yang menang adalah orang kuat Tengku Nan, Setiausaha Agung UMNO. Jadi Najib butakan mata, BPR pula buat-buat tak nampak. Tengku Nan pula simpan surat-surat aduan dalam poket sendiri.

Macam di Wangsa Maju. Sebab Ketua Bahagian baru adalah orang kanan Najib, dia ni kebal dari undang-undang. Sampai hari ini tak dak tindakan. Kalau BPR atau Najib kata aduan pasal poltik wang berkenaan dengan pegawainya itu satu tujuan untuk naya, rasanya BPR dan Najib dah buat silap besar.

Ada orang bagi Koi, siap dengan bukti. Setpol Najib ni namanya Shafie, Dato Shafie, takdak gelaran doktor pun. Berjela laporan polis dan BPR dibuat. Satu aduan kepada BPR oleh seorang Ketua Cawangan, Shafie melalui ejennya yang bernama Ramli Manan cuba merasuah seorang Ketua Cawangan sebanyak RM1,000 untuk beli pencalonan. Ketua Cawangan ni buat laporan BPR, Siap dengan bukti- wang RM1,000, pita rakaman dan saksi-sakisinya. BPR pun dah amik kenyataan, rampas wang RM1,000 dan pita rakaman- panggil saksi tapi semuanya macam makan angin aje.

Sampai hari ni satu tindakan pun tak ada. Yang untungnya Ramli Manan, dilantik Setiusaha UMNO Bahagian Wangsa Maju. Jadi Dato Shukri pun lidahnya pun sama kotor dengan lidah Najib. Jadi alat jugaklah..

Ada lagi, Shafie katanya bagi 29 buah komputer riba kepada semua ketua-ketua cawangan, sumber tu kata ini adalah hadiah daripada Dato Najib. Ini pun ada laporan yang dibuat kepada BPR. Tapi macam biasa sebab Shafie Setpol Najib, dia kebal dari undang-undang. Ada imuniti.

Jadi macam mana rakyat terutama sekali orang Wangsa Maju nak percaya kepada keberkesanan BPR. Tubuhlah Suruhanjaya pun selagi BPR juga bersikap macam kapitalis, rasuah akan tetap jadi barah dalam masyarakat kita.

Kita bukan nak cabar BPR tetapi kalau Najib ni umpama seekor ikan, kalau kepalanya busuknya, badan dan ekor akan tetap busuk juga, tak boleh makan. Banyak juga orang bagitau Koi, yang Najib pertahankan sangat Setpol dia ni pasai apa, ada rahsia ke? Koi tak nak dedahkan betapa buruknya Shafie ni, banyak lagi, Koi kenal lama tetapi kalau Najib nak selamat, ini bukan ugut, dia kena buat sesuatu untuk halang Setpol dia ni yang sedang galak menyalahgunakan kuasa, sedang galak jaja nama Najib. Bayangkanlah kalau Najib jadi PM, Shafiee Setpol, alamat jahanamlah negara.

Belakang Shafie pulak ada Dato Seri Tiong, ada John Tee, pemilik syarikat pembekal Evergreen yang Shafiee bantu sepenuhnya untuk pembekalan peralatan ke seluruh kem-kem PLKN di seluruh negara. Takkan bantu percuma. Tiong tak boleh makan Sahlan, tak boleh makan Fatmi, jadi dia nampak Shafie ni rangup, apa lagi dia ratah cukup mudah.

Koi juga nak pesan pada Shafie, janganlah ganas sangat. Ingat Tuhan, ingat masa susah. Ingat kawan-kawan. Kuasa yang ada tak lama. Cina tak boleh bacakan Fatihah untuk kita tapi tak tahulah kalau Shafie nak tempah jirat Cina untuk kuburkan bila dia mati nanti.

Hari ni banyak dah orang bercakap, Shafie, Ku Nan, Syed Ali dan Mustafa Seputeh sedang merancang untuk buat rampasan kuasa di WP, nak singkirkan serta malukan Zulhasnan, Redzuan hamid, Yusuf Hamid, Suhaili, Suleiman Mohamad. Sebab apa, kononnya kerana Najib suruh. Melampau sangat tu. Agak-agaklah, UMNO dah dekat nak mati, yang dok gila kuasa sangat ni, pasai apa.

Jadi pada BPR, jangan retorik. Najib pulak janganlah terlalu dungu. UMNO pun terutama sekali Lembaga Disiplin taksoh lah jadi alat untuk kepentingan sesiapa. Bersihkan UMNO ni..