Friday, December 26, 2008

Batu - tujuannya memalukan UMNO

KOI tengok UMNO Wilayah Persekutuan dah dijadikan semakin gila oleh UMNO Malaysia, tunggang langgang, kacau bilau dan alat untuk menjadikan UMNO WP bertambah gila ialah mesyuarat semula UMNO bahagian Batu, membabitkan pemilihan Ketua aje. SoalAbas Batu hanyalah alternatif sahaja tetapi yang sebenarnya adalah untuk menterjemahkan kebencian Adnan Mansor terhadap Pengerusi Perhubungan, Zulhasnan Rafique.

Abas, tokey ikan pasar borong yang menyewakannya kepada peraih Cina adalah orang kuat Shafie Abdullah dan Adnan Mansor pula menggunakan Abas dan Shafie untuk menghuru harakan UMNO WP. Benci, geram Adnan Mansor pada Zulhasnan, semua orang WP tahu. Dan beliau menggunakan kedudukannya sebagai setiausaha Agung UMNO untuk memberi malu kepada badan Perhubungan UMNO WP.

Walaupun UMNO WP telah membuat keputusan bahawa pemilihan UMNO bahagian batu tidak ada cacat celanya tetapi Adnan Mansor, Shafie mencari helah untuik membatalkan keputusan yang telah dibuat oleh UMNO WP itu. Bagi Adnan Manosr, tujuannya tidak lain hanyalah mahu memalukan Zulhasnan sebagai Pengerusi Perhubungan. Begitu tebal dendam bekas tauke karpet ni pada Zulhasnan.

Kalau UMNO Malaysia sendiri sudah hilang hormat kepada badan-badan UMNO negeri, maka rakyat ataupun ahli UMNO lain akan semakin meluatlah dengan UMNO. Lagi meluat apabila nama-nama seperti Adnan Mansor, Hussainy, Shafie, Mustaffa dan beberapa orang lagi menjadi ketua.

Koi dengar macam-macam cerita. Cerita macam kaduk naik junjung. Koi percaya akan berlaku sesuatu yang buruk di Wangsa maju sekiranya Shafie meneruskan usahanya untuk mengambil alih Bazar Larut Malam di danau Kota. yang tak sedap dengarnya, Shafie mengeluarkan arahannya, sebarang kegiatan di Wangsa maju perlu mendapat kelulusannya walaupun daripada pihak DBKL ataupun kementerian Wilayah persekutuan. maknanya Shafie telah menobatkannya sebagai Raja Baru dalam Wangsa Maju yang bari sahaja dinobatkan sebagai Ketua Bahagian. Yalah bosnya bakal jadi Perdana Menteri, bertambah berlagaklah mamat yang tak sedar diri ni.

Balik pada cerita Batu, Adnan Mansor sebenarnya sedang menghakiskan sokongan ahli UMNO kepada UMNO WP ataupun lebih tepat lagi, dia mahu seruh Ketua bahagia yang dilihat menyokong Zulhsanan kalah dalam pemilihan Ketua Bahagian dan Dato Yusuf Hamid akhirnya dinafikan kemenangan oleh Pengurusan UMNO dan perlu mesyuarat semula. Mereka ini percaya Yusuf Hamid akan kalah dan akan dipastikan kalah oleh kumpulan yang bakal menjahanamkan UMNO ini terutama sekali di WP.

Agenda Adnan dan kumpulannya ini harus disekat. Dia sedang mematahkan ikatakn ukhwah UMNO di WP hanya kerana bencinya dia pada Badan Perhubungan UMNO WP yang dia juga salah seorang ahlinya. Dulu dia kata walaupun pernah jadi imam, dia bersedia untuk jadi maamun yang baik kepada imam yang baru dilantik. Tapi cakap orang politik, lidah macam lidah biawak, bercabang-cabang.

Lidah Adnan Mansor sama macam lidah Shafie. Masa susah cakap lain, bila dah senang langsung lupa diri. Kalau Zulhasnan tak jadi MP Wangsa Maju, Shafie tak merasa hidup mewah. Koi dah cerita sebelum ni dan kalau nak tahu lebih lanjut tanyalah Zulhasnan, wajah apa sebenarnya Shafiee ni..Lagi lama Najib simpan Shafie, lagi banyak yang buruk akan keluar tapi elpk juga Najib pun bukanlah elok sangat.