Sunday, March 29, 2009

Cubaan fitnah Zulhasnan akhirnya makan tuan

YANG HARUS KITA TAHU,FIKIR DAN RENUNGKAN : -
SHAFIE ABDULLAH, KETUA UMNO BAHAGIAN WANGSA MAJU yang juga SETIAUSAHA POLITIK YAB DATO SERI NAJIB TUN RAZAK telah diboo dan disuruh BERHENTI BERUCAP oleh sebahagian besar perwakilan UMNO di dalam DEWAN MERDEKA sewaktu dia membahas usul kerana ucapan yang tidak ada tema, memperkecilkan ahli UMNO, ucapan yang SYOK SENDIRI.


MALUNYA...dan palitan malu ini juga diterima oleh Najib kerana pegawainya sendiri begitu bodoh..Apa agaknya perasaan Najib bila ada pegawai-pegawainya seperti Shafie yang begitu bodoh begini serta gagal memahami aspirasi UMNO?

WAKIL
-wakil yang memilih ahli MT UMNO cukup bijak. Mereka kenal sapa dalam WP yang perlu diberi tempat dan siapa yang harus disingkir. Koi tabik pada wakil-wakil yang cerdik, yang pandai menilai yang mana satu intan yang mana satu kaca, yang mana kaki bodek dan yang mana boleh berkerja.

Bila mereka pilih Zulhasnan Rafique sebagai calon tunggal dalam WP untuk MT, mereka bukan tersalah pilih. Mereka tolak segala fitnah yang dilemparkan kepada Zulhasnan oleh kuncu-kuncu empat ' penyamun politik' seperti Adnan Mansor, Syed Ali, Shafie Abdullah dan Abas Batu.

Mereka ini yang Koi katakan awal-awal dulu adalah beban kepada UMNO WP. Mereka ini adalah golongan yang mengejar pangkat dan kedudukan. Mereka inilah yang hebat tabur fitnah kepada seluruh perwakilan supaya tidak bagi tempat kepada Zulhasnan dalam MT yang baru habis bersidang.

Mereka berpakat serang Zulhasnan daripada seluruh penjuru. Reka macam-macam cerita. Tak kira dimana termasuklah di padang golf tapi mereka lupa, mereka bukan Tuhan yang mampu mengatur untung nasib seseorang. Mereka cuma ahli politik biasa yang tidak ada apa-apa dan meraka ini harus insaf bahawa bila hak yang timbul, yang batil akan tenggelam.

Zulhasnan tenang, selain merayu undi dan sokongan, dai kembali serahkan segala nasibnya dalam pemilihan MT itu kepada Allah S.W.T dan akhirnya Allah merestui niat beliau untuk menang dan menempa sejarah sebagai Pengerusi Perhubungan WP untuk menang MT dengan sekali cubaan sahaja kerana sebelum ini Adnan Mansor, dua kali masuk bertanding baru menang. Tahniah.

Lebih malu lagi apabila Shafie, Ketua UMNO Bahagian Wangsa Maju yang berucap mewakili Badan Perhubungan UMNO WP telah diboo dan disorak oleh perwakilan kerana tak tahu mengupas isu, tak reti menghormati orang lain, seolah-olah dia nak tunjuk dia saja kaki masjid.

Tuhan putar lidahnya kerana lidahnya sebelum ini banyak sekali menabur fitnah dan buruk sangka. Kerana lidahnya sebelum ini banyak menyembunyikan perkara sebanar hubungannya dengan Zulhasnan.

Koi tabik jugalah kepada Zulhasnan bila kawan-kawan bagitahu, dia cukup tenang menghadapi fitnah dan kata-kata nista daripada kawan-kawan politiknya dalam WP. Dia cukup sabar dan keletah budak-budaknya dalam UMNO WP. Kawan-kawan kata dia yakin, Tuhan akan tunjukkan siapa yang benar dan siapa kaki putar alam. Terbukti Tuhan memilihnya untuk menang dan bukan Syed Ali, bukan Astaman.

Koi pun nak ambik kesempatan ucap Tahniah sekali lagi kepada beliau kerana menang dalam pemilihan MT. Koi tengok Ku Nan macam tak percaya Zulhasnan boleh menang. Macam-macam taktik kotor dibuat tapi Zulhasnan menang jugak. Nombor bukan ukuran, yang penting menang.

Pada Dato Suleiman, Kamarudin Ambok, Dato Redzuan dan seluruh jentera kempan ataupun perayu undi WP, tahniah jugak kerana Koi diberitahu meraka ini bukan sahaja berdepan dengan taktik kotor tapi mereka berdepan dengan segala kerakusan orang yang menyalahguna kuasa bagi menghalang kemenangan serta memalukan Zulhasnan.

Kadang-kadang Koi fikir, apa nak jadi dengan sebahagian ahli UMNO WP ni? Gila ke apa ?

Pada Zulhasnan, ingatlah bahawa kemenangang ini adalah satu tanggungjawab besar. Di depan ada cabaran yang lebih besar menanti. Hari ini Zulhasnan bukan sahaja seorang Menteri WP, dia adalah tunjang kepada keseluruhan politik WP. Dalam pertandingan memang ada yang terguris, Koi percaya Zulhasnan ada mekanisme untuk membawa kembali kawan-kawan politik yang sebelum ini mencercanya dan cuba menghalang kemenangan dal;am pertandingan MT baru-baru ini.

Baik Shafie ataupun Syed Ali, cukuplah. Koi harap mereka kembali jadi manusia ataupun ahli politik yang mencari keredaan Allah, kawan dan rakan-rakan politik. serta beristiqamah dalam UMNO Jangan jadi gunting dalam lipatan. Akuilah siapa sebenarnya yang layak menjadi ketua. Cukuplah jadi musang yang berbulu ayam.

Bersamalah dalam satu saf kepimpinan dan jadilah makmun yang baik.Wallah hualam.