Tuesday, March 24, 2009

Bila Syed Ali merayu pada Shafie...malunya !

TERKINI :- SYED ALI DIKATAKAN SEDANG BERUSAHA UNTUK SINGKIR ZULHASNAN RAFIQUE SEBAGAI MENTERI WILAYAH PERSEKUTUAN DAN DIGANTIKAN DENGAN ORANG LAIN. SIAPA? Maka jelaslah Syed Ali kejar jawatan ataupun dah jadi ketam batu..nak bagi kat sapa, bagi kat sifunya bailk iaitu Adnan Mansor supaya senang dia samun segala `harta' Kementerian WP dan juga DBKL? Bagi kat dia, alamatnya hancur leburlah wibawa serta intergeriti Najib Razak sebagai PM..dan Koi nak gelarkan syed Ali sebagai Syed Ali Ketam batu.

Dulu
Koi bagitahu Syed Ali ada niat tidak baik pada UMNO Wilayah Persekutuan. Ada tak percaya, marah kat Koi, budak-budak Syed Ali serang, kritik, hantar sms dan komen merata apabila maki hamun dan macam-macam lagilah yang tak elok tentang tulisan Koi.

Kalau tulisan sebelum ni Koi banyak bercerita tentang sifatnya yang suka mengambil ke4sempatan untuk mendapatkan publisiti murahan, kononnya menonjolkan dialah satu-satunya pemimpin UMNO yang sayangkan UMNO, kononnya dialah satu-satunya pemimpin yang mempertahankan pemimpin apabila ada pihak luar kritik pemimpin UMNO lain.

Suaranya kadang-kadang macam petir nak belah bumi tapi bagi Koi dialah satu-satunya pemimpin dalam UMNO Wilayah Persekutuan yang munafik, cakap tidak serupa bikin, mempunyai hati yang busuk sesama sendiri dan yang dialah antara pemimpin yang akhirnya membuktikan sanggup menikam belakang kawan supaya dapat tempat dalam UMNO hari ini terutama sekali di Wilayah Persekutuan.

Koi sebenarnya tidak berminat sangat nak menulis pasal Syed Ali ni tapi bila ada yang bagitahu Koi bahawa Syed Ali dah mula berpakat dengan Shafiee Abdullah untuk mengkhianati dan menghasut Najib Razak supaya singkir Zulhasnan dalam apa cara sekali pun, Koi rasa ada sesuatu yang Koi nak tulis.

Shafie ni semua orang Wangsa Maju bagitahu Koi perangainya dan dah pun Koi tulis sebelum ni tapi Koi terkejutlah bila Syed Ali yang selama ni mengaku pemimpin baik, tinggi moral dan akhlak, ahli yang sayangkan parti sanggup berpakat dengan pemimpin yang busuk seperti Shafie tu. Maknanya mudah, hanya orang yang busuk sahaja kenal benda-benda yang busuk-busuk ni.

Ada yang bagitahu Koi, kebencian Syed Ali pada Zulhasnan bukan baru. Sebelum ni pun dia dah cari macam-macam jalan supaya Zulhasnan tak dapat tempat dalam UMNO WP. Bila Zulhasnan dipilih sebagai Pengerusi Perhubungan, Syed Ali pasang angan-angan, dialah Timbalan Pengerusi tapi Tuhan tak izinkan bila Pak Lah pillih Kamarudin Ambol. Sejak tu dia mula cari jalan bermusuh dengan Pengerusi Perhubungan.

Marah Syed Ali membuak apabila dia dan kumpulan `penyamun'nya gagal mendapatkan projek-projek DBKL atau Kementerian Wilayah bila Zulhasnan memperkenalkan sistem tender, dah tak ada runding terus.

Bila Zulhasnan tawar diri nak bertanding sebagai ahli MT, Syed Ali tak senang duduk, ada yang cerita kat Koi, bukan sorang dua, Syed Ali menggunakan segalanya untuk memaki hamun Zulhasnan, nak menunjukkan dia ni baik sangat dalam WP, nak tunjuk kononnya dialah pemimpin hebat dalam WP. Katanya dia bukan kejar jawatan tetapi nak berkhidmat..pooorah..geli geleman Koi bila kawan Koi cerita pasa Syed Ali ni..

Syed Ali tak nak sangat Zulhasnan menang, sebabtulah masa main golf dengan Najib dan Shafie serta beberapa orang lagi di Sungai Long, Syed Ali mengajak rakan sejahatnya untuk menghasut Najib Razak. Syed Ali ni pemimpin jenis apa ni ? Cakap depan lain, belakang lain. Kadang-kadang Koi terfikir, Syed Ali ni spesis pemimpin yang memang suka main belakang kawan-kawan ke ?

Sebelum ni ada yang dah bagitahu Koi, Syed Ali dan beberapa penyamun yang pernha Koi tulis sebelum ni dah bertemu dalam satu majlis kat Sabah dengan Zulhasnan. Kata sumber tu semua yang ada dah sepakat akan hentikan kempen memburukkan Zulhasnan dan akan sokong Zulhasnan dan semua calon lain dalam WP. Tapi hari ni lain pulak jadinya.

Koi tidak kenal rapat sangat dengan Zulhasnan ni tapi Koi percaya Iman Zulhasnan lagi kuat berdepan dengan rakan-rakan politik munafiknya yang hari ni telah menampakkan wajah sebenar mereka. Dulu bila Koi tulis semua komen marah-marah tapi bila kawan-kawan Koi bagitahu, Koi tidak merasa sedikit pun bersalah ataupun berdosa kerana menulis pasal Syed Ali, Shafie, Adnan Mansor termasuklah seorang lagi yang suka menyalak macam Syed Ali, Koi lupa namanya.

Koi terpaksa guna perkataan menyalak ni kerana Syed Ali Koi tengok tak habis-habis menyalak. Kata orang tua, macam anjing tersepit. Tapi betullah tu, Arab ni sepatutnya ada keikhlasan, ada kejujuran, tidak ada dendam, dengki. Syed Ali macam Koi kata sebelum ni, cerminkan diri dan UMNO kena jadi macam seberkas lidi.

Syed Ali tak payah hasut sapa-sapa, berpakat dengan sapa-sapa. Syed Ali tak payah jadi Tuhan, nak tentukan untung nasib seseorang, nak suruh orang lain buat sesuatu pada orang lain. Syed Ali kena percaya pada Qada dan Qadar Allah S.W.T. Tak ada sapa boleh mengubahnya dan hari ni Tuhan tunjuklah wajah sebenar Syed Ali.

Kita kena percaya Tuhan, Koi cukup percaya tetapi tahulah Syed Ali dengan kumpulan `penyamun'nya, percaya pada Tuhan atau tidak bahawa untung nasib seseorang itu bukan kita yang tentukan, ini semua kerja Allah S.W.T. Jangan duk hina sangat orang lain kerana kita merasakan kita hebat dan baik kerana sekali kita hina orang, seribu kali penghinaan akan kena terhadap kita baik secara nyata atau ghaib.

Itu hari Koi dah suruh Syed Ali bertaubat, minta ampun pada Tuhan kerana selama ni jadi duri dalam daging kepada UMNO WP, jangan takbur, jangan kufur tapi Syed Ali tak tobat-tobat, maka alamatnya UMNO WP akan tetap ada pemimpin sesat macam Syed Ali ni. Wallahhualam.