Wednesday, December 17, 2008

Mahfuz dedah rasuah Wangsa Maju

KOI tidak terkejut apabila MP Pokok Sena, YB Mahfuz Omar mendakwa di Parlimen bahawa BPR tidak mengambil tindakan atas laporan rasuah yang membabitkan penyalahgunaan wang Ketua UMNO bahagian Wangsa Maju, Shafie Abdullah. Sebabnya mudah, Shafie adalah Setiausaha Politik Menteri Kewangan, Najib Razak, kedua BPR sebenarnya lebih kurang macam burung kakak tua, bercakap aje tetapi satu apa pun mereka tak faham, ketiga, pegawai penyiasat BPR juga berkemungkinan ada kepentingan, maklumlah semua orang nak kaya.

Koi tahu semua orang UMNO tahu terutama sekali di Wangsa Maju, macam mana Shafie menggunakan wang untuk menang jawatan Ketua Bahagian sehingga Pemangku Ketua Bahagian terpaksa mengalah sebelum bertanding. Dah ada pun yang kata Shafie sebenarnya pengkhianat bukan sahaja kepada UMNO wangsa Maju tetapi ingin pengkhianat kepada UMNO WP.

Ada orang bagi tahu Koi, Shafie menggerak kumpulannya supaya cabar semua Ketua Bahagian termasuklah Abas di Batu, Hadi di Segambut, Mustaffa di Seputeh, yang menang cuma Mustaffa, itupun menang dengan cara yang tidak bermaruah.

Shafie cuba meruntuhkan seluruh institusi UMNo di WP tetapi sayangnya segala hajat Shafie tidak tercapai kerana orang Segambut dan Batu tahu, Shafie hanya ingin menjadikan kedudukannya sebagai jambatan mengukuhkan kedudukan beliau sebagai orang poltik bertiketkan jawatan Setpol.

Bayangkanlah bila Mahfuz mendedahkan salah laku rasuah, NBazri minta bukti pulak. Bukti memang dah ada dengan BPR, saksi pun dipanggil, bukti apa lagi. Najib nak jadi apa ni? Sanggup ke Najib bersekongkol dengan Setpolnya yang kini dah ada jawatan baru, jadi peon kepada Ahli Parlimen Cina dari Sarawak tu? Entah apa yang Shafie janji hinggakan Ahli Parlimen Cina ni bagi duit untuk Shafie beli pencalonan daripada Ketua-Ketua Cawangan dalam Wangsa Maju.

Kita tak nak Shafie jadi duri dalam daging kepada Najib dan UMNO. Kita mahu Najib bersihkan segala unsur rasuah dalam kabinetnya, SPRM pun dah lulus, takkan nak buat SPRM itu untuk orang biasa sahaja.

Macam mana rakyat nak percaya Najib benar-benar nak hapuskan rasuah sedangkan dalam selimut Najib sendiri penuh dengan rasuah. Ambil kira pandangan luar, jangan syok sendiri aje. Koi percaya jika Najib terus diamkan diri, Shafie akan jadi liabliti. Bermaharajalelalah dia. Manusia jenis Shafie ni dia sanggup buat apa sahaja, sanggup pijak kawan, sanggup tipu kawan asalakan matlamat dia sampai dan Wangsa maju terbukti rakusnya Shafie..Jadi beringatlah Najib, cukuplah kotor lalu, jangan kotor Shafie pulak menimpa...maknanya Najib tak habis-habis simpan barangan kotor...